tisdag 22 december 2009

Jullov och en bokhög som ska påbörjas



Nu tar Kavelbrogymnasiet och så även bloggen jullov. I vanlig ordning har jag stora förhoppningar om att hinna läsa massor under ledigheten, men det slutgiltiga resultatet brukar se lite annorlunda ut. Ambitionen för årets jullov ser ut som följer:

Busters öron av Maria Ernestam
Några vänner har läst den i sin bokcirkel och alla är närmast lyriska så jag känner att jag borde ge den en chans.

Svenhammeds journaler
av Zulmir Becevic
Jag gillade hans debutbok Resan som började med ett slut väldigt mycket och en bok om en kille som heter Svenhammed måste bara vara en hit.

Flickan under gatan
av Roslund & Hellström
Den hyllade duon Roslund/Hellström har hittills gått mig förbi av någon anledning, så det känns som det är dags att komma ikapp och avgöra om deras spänningsromaner är så bra som det sägs.

En drink före kriget
av Dennis Lehane
Min kompis Sofia pratar alltid så gott om Dennis Lehane så jag känner att jag måste ge honom en riktig chans. Har för mig att jag påbörjat någon bok av honom tidigare men minns ej varför jag inte slutförde.

Glöm mig inte
av Anne Cassidy
Det här verkar vara en riktigt spännande ungdomsbok om en en liten flicka som kidnappas ur sin egen säng på natten. Bara omslaget i sig framkallar en del ångest.

Fatta eld
av Suzanne Collins
Jag fattar verkligen inte vad som hände med mitt läsande av Fatta eld. Jag väntade i ett halvår på att boken skulle släppas och när den väl kom ut läste jag ett par kapitel och lade sedan ner. Skärpning!

GOD JUL OCH GOD FORTSÄTTNING!

Inga kommentarer: