måndag 19 maj 2008

Oäven att avsluta saker

Är inne i en hysteriskt dålig period när det gäller mitt läsande. Har börjat på fler böcker än jag nästan kan räkna den senaste tiden som blivit liggande. Nu har jag officiellt gett upp och gått över till något som alltid funkar: Harry Potter. Måste ändå klämma igenom alla inför min sommarkurs, 7.5 univeristetspoäng i Harry Potter-kunskap kommer se fint ut på examensbeviset!

Här kommer betygen så långt på en del böcker jag i alla fall har ambitionen att avsluta vad det lider...

Yasmine Crowther - Saffransköket
Vackra naturbeskrivingar och ett bra språk, men hittills har inte den här boken fångat mig alls. (60 sidor)
Betyg: 4

Håkan Hellström - Texter om ett popfenomen
Samlade artiklar om Håkan H. Ett nöje att läsa hittills. (100 sidor)
Betyg: 8

Tomas Lappalainen - Italien
Inte riktigt vad jag förväntat mig men ändå intressanta betraktelser. (70 sidor)
Betyg: 6

1 kommentar:

Vickan sa...

Det finns en kurs om Harry Potter??? Tror du man kan läsa den på distans???