tisdag 8 september 2009

Aldrig fucka upp - Jens Lapidus

Svaret på bildrebusen var just Aldrig fucka upp av Jens Lapidus, eller möjligen Snabba cash av samma författare. För svårt?

När jag läste Snabba cash blev jag grymt imponerad av Jens Lapidus och var riktigt förväntansfull inför Aldrig fucka upp. Tyvärr blev jag ganska besviken. Storyn känns inte lika bra och framförallt blir jag bara irriterad på alla karaktärer i boken. I föregångaren fick man medlidande för massa gangsters som man aldrig trodde man skulle få medlidande för, men i den här boken vill jag bara att alla bad guys ska åka dit.

Men självklart känns tonen i boken igen, och Lapidus håller sig till sitt alldeles speciella språk som jag fortfarande kan gilla.

2 kommentarer:

Annika sa...

Tänk så olika man kan uppfatta en bok. Jag tyckte inte alls om Snabba Cash och ungefär sista tredjedelen av boken skumläste jag igenom. Jag tyckte så dåligt om den att jag aldrig mer kommer att läsa en bok som Jens Lapidus har skrivit.

Unknown sa...

Ja. där ser man. Men då kanske du borde ge Aldrig fucka upp en chans då i och med att jag inte gillade den :D