fredag 24 februari 2012

Januari 2012 - Sammanfattning

I och med att jag fick gissa mig till större delen av förra årets läslista så har jag i år beslutat mig för att vara lite mer ordningsam och skriva upp direkt som jag läst ut en bok. Listan för januari ser ut som följer, och inom parentes står ett betyg mellan 1 och 5:

Hjulström, Carin - Finns inte på kartan (4) och Hitta vilse (3)
Gerhardsen, Carin - Pepparkakshuset (4) och Mamma, pappa, barn (4)
Appelqvist, Kristina - Den svarta löparen (4)
Lindström, Fredrik - När börjar det riktiga livet? (5)
Jinder, Åsa - Vill du ha barn med mig? (2)

En väldigt svensk månad och väldigt dominerad av kvinnliga författare.

Bäst - Fredrik Lindströms små historier i När börjar det riktiga livet? är alldeles lagom långa inblickar i  företeelser som är så där härligt lindströmskt på pricken.

Sämst - Sju böcker på en månad är fortfarande lite för dåligt. Kom igen, AK, bättre kan du!

Inga kommentarer: