måndag 31 mars 2008

Drömmar ur snö - Anna Jansson

Efter att jag förstått att många uppskattar deckarförfattaren Anna Jansson ville jag ju så klart läsa en av hennes böcker och bilda mig en egen uppfattning. För några år sedan fick jag boken Drömmar ur snö av min kusin Jenny i pocketform så den fick det bli.

Drömmar ur snö är en typisk deckare. Ett brott begås och polisen försöker lösa det, i det här faller är det kriminalare Maria Waern som står i fokus. Det som ger historien mera djup är att man även får följa Marias pusslande för att få arbetsliv och privatliv med man och barn att gå ihop.

Jag tyckte det här var en trevlig bok. Perfekt om man vill ha något lättläst som flyter på bra, det blir aldrig segt eller långtråkigt utan historien berättas med ett bra driv. Jag kommer nog läsa fler av Anna Janssons böcker om Maria Waern.

Betyg: 7/10

Inga kommentarer: