onsdag 4 februari 2009

Me and Mr Darcy - Alexandra Potter

Det här var precis vad jag behövde just nu efter en tuff vecka med mycket elände. En lagomt lättsmält historia där man får dra på smilbanden då och då. Dessutom tycker jag att Alexandra Potter håller en väldigt hög nivå i chick lit-genren som ju är överfull av förutsägbara och rent utav fjantiga böcker med.

Me and Mr Darcy handlar om New York-tjejen Emily som dissar sin bästa kompis när hon drar till Mexico för att festa runt, och istället bokar in sig på en guidad tur av typiska Jane Austen-platser i England. En resa som Emily delar med massa pensionärer och en odräglig journalist.

Mystiska saker börjar dock hända och Emily dras in i en overklig verklighet när hon plötsligt springer på Mr Darcy himself. Men en karaktär i en bok kan ju inte bara finnas så där i verkligheten, eller?

Jag vet att storyn låter fullständigt vrickad men den funkar faktiskt. Jag ska även ge Alexandra Potters böcker Who's that girl och Be careful what you wish for en chans för det här gav mersmak.

Efter noga övervägande har jag beslutat att ändra betygssystem till det nuvarande betygssystemet man har i skolan, fast det bara är en tidsfråga innan det ska bytas ut men here goes: MVG, VG, G och IG. Alla kan relatera till systemet och det tycker jag känns bra.

Betyg: VG

Inga kommentarer: