måndag 5 mars 2012

Februari - boksammanfattning

Då var det dags för ännu en boksammanfattning. Februari kom och gick och jag avverkade fem böcker, vilket känns ok med tanke på hur mycket annat som upptagit min tid den här månaden med födelsedagar, sjukdomar och stressigt på jobbigt.

Trenden håller dock i sig och denna månad blev det enbart bäcker av kvinnliga författare, varav alla utom en utspelar sig i Sverige. Mitt pågående Experiment Schlagerstad 2012 bidrar ju till en fokusering på svenska städer så det känns helt ok.

Listan:
Kristina Appelqvist - Den som törstar (4)
Lucy-Anne Holmes - 50 sätt att hitta den rätte (1)
Ann Bovaller - Svinajakten (3)
Liza Marklund - Du gamla, du fria (2)
Charlotte Ekbom - Grannsjälar (2)

Bäst:
Del två i Kristina Appelqvist deckarserie om rektorn och polisen i Skövde kändes minst lika bra som första delen, och jag blir lite nostalgisk varje gång jag läser om Studentskrapan eller Hertig Johans torg.
Sämst:
Chick lit som blev Chock lit. Jag brukar kunna ha överseende med dåligt språk och ideliga anspelningar på sex i dessa böcker, men här gick gränsen för mig. Jag verkar ha blivit gammal på riktigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Katarina(?) Appelqvist. In i polisarbetet och sätt span på det rätta förnamnet.

LT

Unknown sa...

Hoppsan. Ska genast ändra.