måndag 12 mars 2012

I väntan på...

...nästa stad i Experiment Schlagerstad 2012 som är Göteborg får ni här en trailer till en film jag väntat på väldigt länge. The Hunger games. Filmen är baserad på romanen av Suzanne Collins med samma namn och ryktet säger att det kommer bli tre filmer precis som det kommit tre böcker. Hoppas!

Premiären är den 23 mars. Jag. Kan. Inte Vänta. Längre.

På radion idag pratade de om hur Hunger games ska bli det nya Twilight för ungdomarna, men jag håller med författaren Johanna Lindbäck om att de här böckerna är så mycket mer än Twilight-serien. De här böckerna har ALLT. Jag har tjajat om dem förut men jag tänker inte sluta. Dessutom konstaterade de att Hunger games troligen appellerar till en äldre publik, vilket jag tycker känns ganska troligt och väldigt skönt! Jag bryr mig inte om att vara med i varken Team Edward eller Team Jacob, det är utan tvekan Team Katniss som gäller för mig.

Inga kommentarer: