onsdag 28 januari 2009

Skolbiodagen

Idag var jag på skolbiodag i Göteborg och det innebar att jag fick se filmen I taket lyser stjärnorna, lyssna på regissören Lisa Siwe och den konstnärlige ledaren från Backateatern, Mattias Gustavsson. Dessutom sprang jag på inte mindre än två bekanta ansikten från när jag gick på gymnasiet, sjukt.

Filmen var riktigt bra, positivt överraskad blev jag. Vi fick en kasse från Göteborg Film Festival som bland annat innehöll näsdukar och de kom väl till pass kan jag lova... Överallt runt i salongen som var fylld med 350 personer hördes snyftningar under filmen. Men filmen är inte bara sorglig, den har även roliga delar och huvudrollen Jenna som spelas av Josefine Gustafsson är ett fynd. Lite roligt också att "Tsatsiki" dyker upp som den snygge killen Sakke. Borde inte han alltid vara liten och söt istället för att vara en öldrickande tonåring? :)

Filmen rekommenderas starkt, för alla åldrar, inte bara ungdomar som man kanske kan tro.

Inga kommentarer: