måndag 7 april 2008

Den ryske vännen - Kajsa Ingemarsson

Kajsa Ingemarsson tillhör en av mina favoritförfattare när det gäller svenska varainter av chic lits, så jag införskaffade hennes debut som deckarförfattare ganska omgående när den kom ut i pocket. Först nu har det dock blivit av att jag läst den, och jag blev inte besviken. Hennes lätta språk flyter precis lika bra här som i hennes tidigare böcker. Därtill kommer en spännande handling som spänner sig ända från den svenska regeringen till den ryska maffian.

Om man gillar Ingemarsson vardagsskildringar kommer ni även gilla den här deckaren som går i samma stil, men som har ett litet extra tillskott av spänning och mystik.

Betyg: 7/10

2 kommentarer:

Vickan sa...

Oj, oj, oj vad du är duktig och uppdaterar din blogg med nytt material! Och min lista med böcker jag borde läsa blir längre och längre här vid sidan av min datorskärm...

Skumsvamp sa...

Har läst alla hennes andra böcker och tycker dom va bra!