fredag 20 mars 2009

Är det fredag eller är det fredag?

För tre år sedan blev jag rekommenderad att läsa Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafon och gjorde så och blev helt tagen. Sedan dess har jag rekommenderat den vitt och brett till alla, och hittills har ingen sagt att de inte gillade den. Nu släpper han som jag skrivit i ett tidigare inlägg en ny bok och jag hade naturligtvis lagt in en reservation på den på min pålitliga nätbokhandel, och väntade mig att få den runt den 27 mars när den släpps.

Döm om min förvåning när den damp ner redan idag! Så ikväll blir det ryggläge i soffan, med filt, en god kopp te, något gott att äta och Ängelns lek. Hurra!

Sedan har jag dessutom gått och sökt en utbildning. Jag som lovade mig själv att aldrig plugga igen efter allt strul innan jag väl kunde hämta ut min magisterexamen i höstas, men ibland bara måste man.

Inga kommentarer: