onsdag 25 mars 2009

Beslutsångest


Idag damp det ner ett bokpaket med posten, vilket gav mig svår beslutsångest. Alla dessa tre ungdomsromaner verkar jättebra och jag vet inte vilken jag ska börja med?

Janis den magnifika - Johanna Nilsson
Janis är 17 år och har precis stulit sin brorsas bil. Hon vet inte riktigt var hon är på väg men hon vet att hon måste bort, bort.

Decembergatans hungriga andar - Ulrika Lidbo
Jenny grubblar mycket. Varför blir hon alltid vald som tredje sist på gympan? Varför vill ingen kille hångla med henne? Jenny gör upp en plan. Hon ska bli smal, jättesmal, och slå alla med häpnad.

Det brinner i mitt huvud - Camilla Lagerqvist
Daniel trivs varken med sig själv eller i skolan. Det känns som det brinner i hans huvud och han har svårt att koncentrera sig. Dessutom blir han ofta osams med både klasskompisar och lärare. Nu ska Daniel utredas för ADHD.

2 kommentarer:

kajsamaria sa...

jag vill läsa den om adhd! :) började på jag är inte rädd idag!!

Unknown sa...

Du kan få första tjing på den om du vill, när jag väl plastat in den och så. :) Jag är inte rädd, är du säkert snart klar med, den går racerfort!